Hemska värld!

...en helt underbar dag!! Solen skiner och det är redan 7 plus grader!
Jag har precis kommit ut ur duschen och nu ska jag se till att sonen ser respektabel ut innan vi knallar iväg till dagis. =)
 Jag börjar redan längta efter frukosten på Willmars....mmmmm....osså ska det bli super skönt att få promenera lite i solen också. Det här kommer bli min bästa dag...hoppas jag! =)

Idag har jag verkligen ingenting att göra...eller jooo...jag ska hänga ut en tvätt på tork när jag kommer hem från frukosten...men annars är allt riktigt lugnt!
Jag funderar till och med på om jag och barnen ska gå och äta på vår nya grill idag. Då slipper jag disk också...hehe!
Men jag mste kolla med Fanny om hon är sugen på det först...så jag får vänta till hon kommer hem från skolan.

I morse läste jag om den där stackars tjejen som hållts inlåst i sin pappas källare i 24 år!!! Stackars tjej...hon kommer ju aldrig att må riktigt bra efter det där! Tänk att inte ha fått se dagsljus på 24 år!!!!
Jag hoppas innerligt att den där gubben aldrig kommer ut ur fängelset igen!!
Och hur korkad måste mamman har vart??? Hon kan väl för sjutton inte mena att hon aldrig misstänkt något???
Jag skulle ha tyckt det var jäkligt skumt om jag aldrig fick gå ner i källaren!! Och jag skulle garanterat se till att smyga dit så fort jag blev ensam. Fanns det då lås som jag inte kunde öppna så skulle jag bli högst misstänksam!
Men man vet ju iofs inte ifall den där gubben vart dum med mamman med...hon kanske inte vågade göra något.
Fy farao vilka monster till karlar det finns!!!
 Det känns nästan som den här världen håller på att spåra ur...
Man hittar ett barnhem där man murat in sädbarn i golvet...en 10-årig flicka blir mördad helt utan nån rim och reson...en pappa håller sin dotter inlåst i 24år och gör barn med henne...flera gånger!!!
Unga människor slår ihjäl varandra på öppen gata och 11-åringar bär vapen i skolan...vart är vi  på väg??!!!!
Man blir ju alldeles mörkrädd...den här världen är det som mina barn ska växa upp i!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0