Nio år och vill ha en filmkamera!!!!!!

Japp...nu regnar det...jag visste ju det!!! Tur jag inte hängde ut tvätten. =)

I morgon vekar det som det ska bli jätte fint väder ute...så då ska jag passa på att njuta!
Pontus ska få gå upp på dagis några timmar i morgon....för alla sexåringar ska få gå ner på skolan och hälsa på. Dom ska få träna lite tills i höst då dom ska börja i förskolan. =)
Jag tycker det är super bra att han får följa med dit och kolla hur det ska bli där.
 Jag och Madde tänkte passa på att käka en lugn frukost på Willmars och kanske njuta lite av solen.
Ovanligt va??!!  =)

Nu ikväll borde jag ju städa som sagt....men jag tänkte lata mig en stund till och sedan dra igång. För i morgon när jag vaknar vill jag att det ska vara super fint här så jag bara kan slappa! =)
 
Idag kom Fanny hem från skolan och berättade att hon ville ha en filmkamera!!!!! Hon berättade att en av hennes kompisar i klassen hade fått en!
Hur faskien har man råd att köpa en filmkamera till en nio-åring???!!!  Jag har inte ens råd att köpa en till mig själv!
Det blir bara värre och värre....sist var det en mobiltelefon hon ville ha...nästan alla i hennes klass har visst egen mobil!
Men va sjutton ska man med en sån till när man är nio år...vem sjutton behöver hon ringa då????
Jag har sagt att hon inte får någon ännu....jag vet inte om jag är onödigt hård...men jag vet liksom inte var man ska dra gränsen...när är man mogen för en egen mobil???
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0