Hemma igen...

Japp...sent igår kväll så kom vi hem från Kolmården äventyret...eller hem o hem....vi är i dalarna igen. Ska nog åka hem idag! =)
Vi har haft en riktigt trevlig helg med helt underbart väder!!! Barnen har vart  goa och glada och vi bodde på ett super bra hotell. Hur barnvänligt som helst...fanns till och med pallar inne på badrummen så barnen kunde nå upp till handfatet!
Det fanns ett jätte stort lekställe för barnen....flera rum fyllda med skojiga leksaker....lekvärdar som såg till att alla barnen hade roligt och på kvällen var det barndisco!
Kan lova att barnen somnade som små ljus efter det. =P
Kolmården var perfekt...inga köer någonstans...eller jooo....till delfinariet....men det var inte på värsta viset där heller. Och jag tyckte det var hur spännande som helst att se på delfinerna...det bästa jag såg där måste jag säga...fast showen var kanske en aningens kort! =)
Igår ville barnen bada inne på Kolmården...så vi tog med badkläder och grejer och släpade iväg till poolen.
Barnen rev av sig kläderna och hoppade i sina badkläder....Fanny och Felicia hoppade i men stod först mest och huttrade för vattnet var iskallt!!!! Men sen kom dom igång och åkte lite vattenrutchkana och så. Pontus ville absolut inte bada så han satt på kanten en stund och doppade tårna sen gick han och Niclas till lekparken intill istället. =)
Vi bestämde oss för att gå och se delfinshowen först och sen gå tillbaka till badet ifall vattnet hunnit bli varmare då.
När vi kom tillbaka var vattnet precis lika kallt men barnen badade i alla fall...till och med Pontus hoppade i!!!! Det trodde jag aldrig!!!
Han som är så frusen och dessutom livrädd för vatten....jag blev riktigt impad där! =P

Idag är vi visst bjudna på middag inne hos Niclas pappa...det ska bli trevligt! Jag tror vi skulle få kalvstek. Mums!
 Annars tror jag inte vi har ett dugg inplanerat för dagen....vilket känns riktigt skönt!
Jag skulle vilja vara in till Ludvika och kolla i den där bokaffären som Madde vart in i...men jag vet inte om Niclas är så himla sugen på att köra bil idag så jag kanske väntar och tar det en annan gång...affären står väl kvar antar jag! =)
Sen tror jag att barnen ville bada och kanske prova fiskelyckan en gång till...så jag antar att  jag får ta en promenad ner till sjön med dom.

Just nu är klockan 08.20 och det är bara jag uppe i det här huset....till och med barnen sover!!
Det är inte varje dag som jag får vakna i lugn och ro kan jag säga...så nu tänkte jag njuta lite av den här tillvaron framför tv;n. =)
Ha en bra dag!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0