Fyyyy Stig Helmer!

Nej du Stig Helmer...lite bättre jobb hade du allt kunnat gjort med min brödrost i alla fall...

Jag och Niclas köpte en ny brödrost ungefär den här tiden i fjol...man kan göra fyra skivor åt gången i den och vi tyckte det skulle vara superbra.
Nu är det bara så att jag är ju nästan alltid hemma själv och ska rosta till bara mig.
Har man bara två brödskivor i så hoppar de ner på golvet när det är klara.
Riktigt jobbigt då det känns som du går på en sandstrand när du kliver i alla brödsmulor på golvet sen.
Grrr!!!
Snacka om I- Lands problem....men det retar mig ändå. =P


Imorse när jag vaknade så ringde de från jobbet och undrade om jag kunde jobba förmiddag istället för kväll idag.
Jag tänkte länge och kände den där pressen att jag borde säga ja fast jag egentligen varken ville eller hade tid.
Men jag sa tillslut nej.
Så nu har jag gått med dåligt samvete hela förmiddagen för att mina stackars kollegor har gått kort. =/
Men samtisigt vet jag att jag sa till chefen tidigt igår att de inte kunde gå kort eftersom vi skulle få in flera nya på avdelningen som kanske behövde mer tid. Det är ju alltid lite mer att göra i början innan de känner sig hemma och så.
Sen hade jag planerat att få en massa saker gjorda idag då det är i morgon festen är.
Så jag känner mig ändå lite stolt för att jag kunde säga nej en gång.
Jag tror det knappt har hänt förut...för jag brukar vara flexibel och ändra på mig om jag bara kan.
Men jobbigt att det dåliga samvetet ska förfölja en hela dagen sen...


Nej...nu ska jag borsta igenom håret och åka iväg på kiosken och hämta ut paketet med ljusstavarna. Puh!!!
De hann komma och ingen är gladare än jag för det!!! =)))

Ha en bra dag!!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Ja hoppas alla kommer levande ur denna fest nu bara ;P haha.....

2009-11-26 @ 21:54:42
URL: http://lindaalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0