Städning...

Här är det full fart idag kan jag lova.
Jag har äntligen tagit mig i kragen och städat ihop lite här hemma...eller...har i alla fall dammat och dammsugit...har golvtorkningen kvar bara.
Sen skulle jag ju behöva städa ur allt skit som hamnat i trappan och städat upp ute på bron...men va tusan...man kan inte få allt med en gång. =)


För en stund sedan var jag på Ica och inhandlade allt som behövs till ikväll...tror jag!
Hoppas innerligt att jag inte glömt något viktigt. =/
Egentligen är det lite märkligt att jag fått ansvaret för inhandligen då jag förmodligen är den absolut mest försvirrade i detta sällskap...men men...man ska ju ta lite risker ibland. =P


Nu är det snart dags att riva lite ost och förbereda så mycket det går ute i stugan tänkte jag.
Borde leta fram skålar till chips och popcorn och frosta vinglasen som de ska dricka bålen i.
Sen ska jag tända marschaller, lyktor och se så att mina ishänder har frusit till is rakt igenom.


Nu håller barnen på att städa sina rum och mamma sitter fast framför datorn...känns ju en aningens orättvist kanske. =P
Ska göra ett ryck med det sista jag med.

Ha en bra dag alla!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0