En dikt...av mig..

I helgen när jag var alldeles ensam så kom jag på att jag skulle spela lite gitarr...det har jag inte gjort på nästan ett år nu...lusten liksom kommer och går.
När jag satt där och bläddrade bland sångtexterna så hittar jag på baksidan av en låt en liten dikt som Marie i alldeles egen hög person har skrivit när hon gick i skolan. Hehe...det kan ha vart i trean-fyran typ.

Igår åkte vi skidor hela dagen
Ända till jag fick ont i magen...

Haha...det var nog banne mig de sämsta rim jag sett någon gång och förmodligen den sämsta dikten jag läst med. =D
Att inte våran fröken gav upp...
Nej...det är kanske tur att man inte drömde om att bli poet...det känns som vägen hade blivit väldigt lång för att nå mitt mål i så fall...
Och det värsta av allt är att jag lite minns när jag gjorde den där...för vi fick läsa upp den för klassen och jag kommer ihåg att det var med lite stolthet jag läste upp mitt verk! Fy farao...det är tur att barn glömmer fort...så ingen borde minnas den där. =P

Idag ska jag och Pontus bege oss till Ljusdal och hämta ut hans glasögon som är lagade...skönt! Slipper han gå i skolan med ett par som är tejpade med eltejp. Hehe...snacka om nördvarning på honom just nu. =/
Sen hoppas jag att Fannys ryggskydd också har kommit så jag kan hämta det med en gång. Men sån tur kan jag väl ändå inte ha???
I helgen är det ju bestämt att vi ska åka några familjer till crossbanan så då vill ju jag att de har ordentliga skydd på sig så inget händer.

Nej...nu är det dags att peta i sig lite frukost och sen ska jag gå upp på skolan och hämta Pontus.
Jag fick sms:et om att glasögonen var klara tidigt i går morse...hela dagen laddade jag för att ringa till Pontus fröken och be om ledigt så att vi kunde åka ner och hämta dem då de måste provas ut för honom.
Jag vet att Pontus fröken är lite bestämd och fast jag är äldre än sju år så har jag lite respekt för henne. Så när jag sitter där i luren och väntar och hör henne plötsligt svara så får jag panik och frågar istället om han kan få sluta klockan tolv idag så vi kan hämta glasögonen...jag som tänkte åka tidigt på morgonen så att vi hann hem innan Fanny slutade skolan.
Och som om inte det var nog så lät fröken till och med glad för att han skulle få hämta sina glasögon så det hade garanterat inte vart nått problem om jag bett om en hel ledig dag. Det är så typiskt mig att fundera för mycket...sen blir det såhär konstigt. Haha! Men va tusan...vi kom ju ner i alla fall. =P
Och jag såg på schemat igår att han har lunch från elva....så jag passar på att hämta honom innan lunchen istället. =)

Mmm...nu ska jag göra ett ryck i alla fall. Ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0