Månadspeng...






Fanny har precis inkasserat sin första månadspeng. 200kr har vi kommit överens om. Och för att få dem ska hon hålla rent och snyggt på sitt rum, hjälpa mig att vika tvätt nån gång ibland och plocka i och ur diskmaskinen lite då och då. Jag hoppas det är relevant..Fanny själv har i alla fall vart med och satt reglerna.
Sen ska pengarna räcka till lördagsgodis och hon ska själv spara till de gånger hon vill ut och shoppa med nån kompis. Får väl se hur detta går nu då. =)
Pengarna ska hon ha den 27:e varje månad...samma dag som jag får lön. =P

I dag har jag och Pontus vart till Ljusdal och hämtat hans glasögon.
Vi hämtade också upp skydden till Fanny och shoppade griffeltavel kritor så vi kan skriva upp Pontus ord som han har i läxa och alfabetet som han ska träna på. =)

Annars har vi inget så där dödsspännande hänt kanske.
Vi har vart på Willmars en sväng och fikat med Madde och barnen. Sen har jag och Madde vart på promenad i en timma...det är jobbigt att gå med stavar!

Till middag fick barnen pizzan som vi fryste in sen sist barnen lagade mat. Mycket glada blev de då kan jag säga. Jag ville hellre äta nån köttbit med blev raskt nerröstad. =P
Jag får väl ta det när sambon kommer hem...då har jag i alla fall någon mer på min sida. =)

Nu ska jag krypa ner i soffan under en varm filt för jag fryser som en hund.

Ha en bra kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0