Snart är julen här...

Nu är julstöket i full gång här hos oss.
Igår var jag till Mora med Ankan och shoppade hela långa dagen.
Så  nu är så gott som alla julklappar klara tror jag.
Har bara ett par ramar till barnens skolkort som jag måste handla och barnen ska fixa julklapp till sin pappa.
I morgon när jag har jobbat klart så är tanken att vi ska fara iväg och julhandla all maten som vi kommer att behöva.
Har vi tur hinner vi fixa de sista klapparna då med.
Sen ska ju granen kläs i morgon med.
Det gör vi alltid dagen före julafton här i vår stuga.

Igår lagade Niclas jansson och rullade köttbullar.
Han och barnen gjorde ischoklad på kvällen medan jag la in sillen.
Idag ska barnen och Niclas fixa knäck medan jag drar till jobbet och gör några timmar där.
Det kanske blir jul det här året med. Även om det ser dystert ut ibland. :)
Jag ska förresten klämma en kaksort till i morgonkväll och göra en mjuk kaka. Sen så är fikat klart för helgen med.
Jultomten verkar vara på hugget så nu ska vi bara komma på en tid som verkar passa oss både.
Maten serveras direkt efter Kalle Anka så att Ingela med familj hinner till sin julklappsutdelning med Deas släkt i tid.
Tror det kommer bli toppen detta!!!


Just nu håller barnen på att städa sina rum och kasta bort gamla trasiga leksaker som blivit liggande.
Plats måste ju göras för alla nya saker som är på väg.
Ett gyllene tillfälle att få dem att städa sina rum ordentligt! :D
Jag har påtalat hur glad jag skulle bli om deras skåp också var dammade denna gång. Så jag får väl hålla tummarna för att det är riktigt fint när jag kommer hem från Furan ikväll. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0