sandfigurer...

Oj oj....det är kallt och det vill banne mej aldrig sluta snöa!!!!!
Igår var det -28 grader när jag vaknade och idag var det -22...känns som om jag längtar efter våren mer än någonsin nu.
Ska bli så skönt att slippa skrapa bilrutor och skotta snö ett tag igen.

Igår hände absolut ingenting här hemma hos oss.
Vi smaskade våfflor till middag och läste läxor till höger och vänster.

I morse klev jag till och med upp lite tidigare för att grädda barnen våfflor till frukost...det tycker jag var fint gjort av mig. :)

I dag när jag kommit hem från jobbet och behövde besöka badrummet så låg där massor av tvättmedel utspritt på golvet.
Fick sedan reda på, efter en del efterforskningar, att sonen byggt "sandfigurer" av tvättmedlet.
Haha!!!
Ja va ska man säga????
Han fick i alla fall dammsuga upp det själv så han kanske kommer ihåg att inte göra om det igen. =P
Undrar hur han jobbar i sin lilla hjärna egentligen...snacka om att göra det som faller en in utan att tänka efter innan. :)

Jag och Pontus var upp på Wilmars och handlade ofyllda semlor som vi ikväll fyllde med kanel och socker och mumsade med varm mjölk...mmm...det är livskvalité det!!!!
Nu har Fanny ont i magen...så jag hoppas vi inte dragit på oss kräksjukan nu bara...kanske kan det vara semlan som spökar.

I morgon ska jag ha önesamtal med min chef...spännande värre.
Är samma frågor varje år och ibland undrar man ju om det inte vore lika bra att kopiera förra årets....
Men men...det ska ju göras...

Nu ska jag spana på Bygglov.

ha en bra kväll!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0