Payback i nästa liv...

Jodå så att...

Idag har jag orkat mig upp ur soffan och fått lite gjort här hemma i alla fall.
Sopade av bron i morse och kände efter bara ett par drag med sopen att jag inte är mitt livs form direkt.
Pustade och frustade som en havande flodhäst men fick i alla fall bort det värsta av snön.
Fick sen smyga ut till postlådan för att få in tidningen och sen rasa ihop i soffan i nästan en timma för att återfå lite krafter så jag kunde mecka ihop lite frukost.
Känner mig vansinnigt stark efter influensan.
Men positivt är i alla fall att jag kommit upp ur sjuksoffan och rakbladen i halsen är borta så nu kan jag svälja igen...fantastiskt!!!
Man vet inte hur skönt det är att INTE ha ont i halsen förrän man haft riktigt ont ett tag.
Så nu är jag back in business!!

I morgon ska jag ta mig an tvätthögarna och kanske få dammsugat här om krafterna håller så långt.
Ser ut som vi bor på stampat jordgolv här så det är väl dags att göra nått åt saken antar jag. =P
Men skulle nån oförhappandes titta in nu så har jag ju nått att skylla på i alla fall...ingen kan väl mena att en så sjuk kvinna ska städa också??? =D

Sitter just nu och kollar på ett sånt där djurräddarprogram på Animal Planet...tänk att jag blir så förbannad när jag ser hur en del tar hand om sina djur.
Om man tröttnar så kan det väl inte vara så himla svårt att ge bort djuret till någon som bryr sig istället för att låsa in det och låta det svälta ihjäl. Hur kan sånna där människor sova om natten sen???
Jag hoppas verkligen att de får igen i sitt nästa liv om ingen kommer åt dem i detta!!!!






Kommentarer
Postat av: baralillajag.blogg.se

Ha ha jaa det var ju bara 5 månader sen jag skrev blogg ush man skäms ju nästan...Kram

2010-01-28 @ 20:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0