Jag bygger fällor...

Då var Ljusdalsresan avklarad då.
Jag var rädd 95% av hela resan eftersom vägen var som en nypolerad spegel...jätte kul!!!
Blev "inte över 50-leken" hela vägen ner som det kändes. :)
Jag ringde sambon efter halva vägen och undrade om det var okej att jag lämnade bilen kvar i Ljusdal och tog bussen hem...hehe.
Men han menade att under dagen skulle isen smälta och bli till slask istället....vet inte om det kändes som nån tröst egentligen...men men.
Jag fick i alla fall tag i regnställ åt Pontus och hittade vattenfärger och penslar som jag också skulle ha.
Sen blev det ett par böcker till mig själv så att jag kan somna om kvällarna. :)

När jag kom hem från Ljusdal fick jag se att saker flyttat sig på min bro.
En stor ljuslykta stog mitt framför trappan och våran snöspade stog framför dörren.
Plus att jag såg väldigt stora skospår utanför trappan i snön...som jag måsta jämföra med mina egna för att se så det inte var jag själv som var boven. Men mitt skomönster passade inte in...så det var ju skönt...för jag började undra om jag eventuellt behövde söka hjälp eftersom jag byggt fällor på min egen bro utan att ens komma ihåg det. :P
Nu är det ju så att jag har en högst misstänkt man i sina bästa år...Olle heter han. :P
Får väl se om det stämmer...jag lär ju bli varse! :D

Igår var jag på jobbet och la schema till 2:a el 3:e oktober.
Kändes mycket märkligt att lägga schema så långt när vi inte ens fått vår här ännu.
Men det behövdes göras för att vi ska slippa komma in på våran semester och lägga schema.
Det är det ju sällan någon som är sugen på. :)
Nu är det tänkt att jag ska klura ut vilka turer som saknas och bygga ihop rader som vikarierna kan jobba på...känns lite segt men bara jag kommer igång så brukar det gå bra. :)


Nu ska jag dra igång en maskin tvätt innan det är dags att bege sig till arbetet för ett kvällspass. :)

Ha en bra dag alla!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0