Sket sig med fredagsmyset.

Jag och Pontus hade stora planer för fredagsmyset igår och handlade en hel hög med godis när vi var i Ljusdal.
Fanny sover hos Evelina och vi tänkte passa på att mysa ordentligt eftersom det bara var vi två hemma.
Men redan strax före åtta däckade Pontus och tio minuter senare kände jag att det verkligen inte var nån idé att tvinga sig vaken nått mer.
Så 20,20 låg jag i sängen redo för sömn.
Sov som en liten bebis ända till klockan 03,15 i morse...då vaknade jag pigg och utsövd och har legat och vridit och vänt mig i sängen till nyss.
Hm kanske inte min bästa idé att lägga mig sådär tidigt på kvällen. :)
Men vi tar i alla fall igen fredagsmyset idag hade vi tänkt.
För nu borde vi ju vara piggare i alla fall.

Den här helgen är jag ledig hela helgen och det känns helt overkligt.
Inte en enda plan har vi för helgen heller så man behöver inte kliva upp nån särskild tid eller passa nån tid. Underbart!!!
Det enda jag hade tänkt göra är att plocka in alla krukor som står ute så de inte spricker i kylan.
Jag vet...det borde ha vart gjort redan men jag har inte kommit till skott än.

Idag kommer Niclas hem efter att ha vart borta i snart en vecka. Jag och Pontus ser fram emot det som bara den och tycker det är väldigt tråkigt när han är borta.
Vi har bestämt att vi ska städa här innan han kommer hem så vi slipper göra det när Niclas är hemma.
Då får vi ju mer tid att mysa på och kanske hitta på nått skoj.
Eventuellt blir det en resa till Sveg i morgon på skoternsdag. :)

Nu ska jag rota fram lite frukost så magen slutar kurra. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0