skadeglädjen, den enda sanna glädjen!!

Nu har vi sen i fredags haft strul med vår tv.
Ibland har vi alla kanaler, ibland har vi bara ettan och tvåan och sen händer det att allt försvinner också.
Jag kan inte hjälpa det men ibland känner jag mig en aningens skadeglad för jag ser hur hemskt frustrerad han blir.
Jag tycker inte så mycket om tv;n och kan tycka det känns ganska skönt att det ibland inte går att titta på den.
Och som en extra belöning så blir ju en massa andra saker gjorda när man inte fastnar i tv-soffan hela tiden.
Jag är lite ond ibland...jag vet! :-)
Idag har i alla fall min kära sambo bytt den trasiga antennkabeln på antennen och det var inte en dag för tidigt kan jag säga.
Han har städat ur köket och dammsugit medan jag städade i de andra rummen och toan och dammade av.
Så nu har vi det ganska okej här i alla fall.
Känns skönt!!

I morgon funderar jag på att åka med Madde till Ljusdal en sväng.
Vore bra då jag har en del ärenden jag skulle behöva uträtta.
Men jag ska först se vad det är för väder ute för jag vill ju inte smyga omkring där i ösregn.


Jag och Niclas har i alla fall bestämt att vi ska försöka röra på oss lite mer än vanligt.
Förra veckan promenerade vi sammanlagt 1,5mil och den här veckan siktar vi på att gå 2mil.
Känns som om det inte skulle skada i alla fall.
Håll tummarna nu för att vår motivation håller i sig ett tag nu. :-)


Här kommer några bilder på hur det blir i Hugos bok som jag skriver om honom.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0