vecka 30

Snart går jag på lång ledigt!!
Nu måste jag erkänna att jag lite börjar längta efter att få vara hemma.
Känner att jag inte orka med riktigt så mycket som jag borde på jobbet och jag får himla ont i ryggen när jag gjort ett pass.
Är förmodligen kroppens sätt att säga att det räcker nu.
Den 10:e februari är jag beviljad havandeskapspenning ifrån. Men min sista arbetsdag blir den 6:e februari.
Den andra har jag tagit ledigt för att lilla söta Molly ska sova här hos moster Mami från den 1:a till den 2:a då Alfred ska göra sömn EEG i Hudik och familjen måste vara vaken halva natten.
Jag ser fram emot lite kvalitetstid med yngsta syskonbarnet.
Vi ska allt ha en massa skoj. :))
Den 7:e har jag tagit vård av barn då Pontus ska till Hudik på årlig kontroll av sin astma.
Ska bli intressant att se vad de säger nu då han knappt använder sin bricanyl mer.
Har ju inte haft nästan nått anfall nu på sistone.
Kan det vara möjligt att det håller på att växa bort???
Jag håller i alla fall tummarna för det!!


Fanny är i Gävle idag för deras klass har gått vidare i Vi i Femman och är där och tävlar i radio.
Så nu håller jag tummarna för att det går riktigt bra så de får tävla vidare. :)
Hon är så glad för att de är med och jag tror hon till och med var lite nervös igår kväll.
Mycket spännande!!! :)

Magen min växer och står i som bara den och just nu är det väldigt svårt att hitta nån sovställning som känns bekväm.
Fötterna börjar svälla fast jag är flitig användare av stödstrumpor och benen är himla trötta till kvällen.
Men det är ju ändå inte så himla lång tid kvar nu. Inte om man tänker lite positivt i alla fall.
Jag är i vecka trettio nu så det är tio veckor kvar.
Gissar att det är nu jag kommer växa som snabbast så det gäller kanske att börja tänka på kosten lite mer och eventuellt skippa den där chokladkakan som jag hela tiden är sugen på.
Är ju bra om jag inte måste föda ut en jätte bebis till våren. :P
Ska göra ett ryck och fotografera vagn, säng och skötbord så ni får se hur fint det står här och bara väntar på underverket. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0