Som en sol...













Igår var det faktiskt en riktigt fin dag.
Jag startade den med en promenad upp till Nickelvallen där barnen hade friidrottsdag.
Solen sken av och till så det var helt okej ute.
Blåste kanske lite väl mycket men då slapp vi ju myggen som annars brukar vara hemsk där uppe.
När jag kom hem sen så slängde jag mig i solstolen en stund för att försöka få nån typ av färg på mina BarnAlbylvita ben.
Hann dock inte sitta särskilt länge innan sonen var hungrig så jag vet inte om det hjälpte så mycket för sen kom jag liksom av mig.
Men bättre lite sol än ingen sol väl?? :)



Vid halv sex igår eftermiddag kom Cissi och Fredric på besök för att gratta Pontus.
Vi bjöd dem på grillat med tillbehör och jag tror de tyckte det var smaskigt.
Kul att få träffa dem då vi inte gör det så ofta som vi borde kanske.
Jag har dock lovat att jag ska komma ner och hjälpa dem att måla dörrar i det nya huset så det ska jag göra så fort jag hinner.
Vi funderade på att spara det till nästa vecka då Ingela fått semester med så vi kan träffas alla tre.
Vore riktigt skoj måste jag säga. :)
Kanske packa en liten picknick (reserverar mig för stavningen känner jag) och ta med som vi kan njuta av när vi tröttnat på att måla.



Nu väntar jag på att sonen ska vakna upp i sin spjälsäng och sen funderar jag på en promenad i solen (som jag hoppas stannar kvar medan jag äter frukost och väntar på att sonen ska piggna till).
Sen kommer kanske Susanne på besök så jag borde nog sno ihop nån typ av fikabröd också.
Nej, dags att sätta lite fart kanske. :)

Ha en bra dag alla!!!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0