Överraskning!!!

Vilken överraskning vi fick i fredagskväll då ytterdörren låstes upp och Niclas var hemma!!!
Vi trodde han skulle jobba hela helgen så jag kan lova att vi blev paff, alla utom Fanny då den lilla skurken.
För hon var i maskopi med Niclas och hade planterat ut dörrnyckeln så han kunde komma in. :-D
En mysigt överraskning var det i alla fall...


Igår åkte jag, Hugo och Pontus med Niclas till Mora och kollade på skotrar då det var skoterns-dag där.
Jag blev helt paff när jag kom dit och det visade sig att på parkeringarna hos skoterhandlarna så stog det ungdomar med sina pimpade bilar och spelade Eddie Meduza på högsta volym på sina dåliga stereoapparater och drack öl.
På skoternsdag!!!!!
Haha!!!!
Snacka om märkligt forum att bege sig ut och dricka öl på, men så var det alltid där tydligen.
Jag skämdes å deras vägnar så jag rodnade.
Tänk att man en gång tyckte det var tufft att stå bredvid en bil som spelade musik så högt att det knastrade i högtalarna och tyckte det var extra ballt med hög bas.
Höhö...
Det var tider det, och jag börjar bli gammal.
Jag vet!


06,20 tyckte Hugo att det var morgon i morse.
Han struntade blankt i några ändrade vintertider och ville absolut upp sin vanliga tid och äta frukost. :-)
Jag gosade med honom lite i sängen först och fick honom att hålla sig till strax före åtta, men då skrek det i Hugos lilla mage så vi fick fixa lite gröt och sen somnade han om en liten stund i sin säng.

Jag ringde hit Gun och Börje på lite fika efter att Hugo tagit sig ett dopp.
Sen har jag tvättat, bäddat, tagit reda på disk, lagat lunch som bara jag ville äta, matat Hugo med sin lunch och plockat ihop kläder och annat som legat utslängda i hela huset.
Nu tycker jag det börjar se okej ut här så jag hoppas på att Hugge ska bli lite trött snart så jag får sjunka ner i soffan med en god bok en stund.
Middag får bli rester från i förrgår och sen är det dansträning för Fanny.

Till veckan är det höstlov för barnen och det känns skönt att få en vecka där vi inte behöver passa en massa tider och komma ihåg läxor, gymnastik och annat.
Vi ska bara ta det lugnt och ha skoj. :-)


De ringde förresten från Folktandvården igår också.
Så i början av norvember ska Fanny till Hudik och påbörja undersökningarna för tandställning.
Jag tror hon tycker det är skönt att det kommer igång nån gång så hon blir av med rälsen nån gång sen.
Gärna innan gymnasiet om hon får bestämma. :-)





Nyfikenstrut...






Inget får lämnas nära bordskanterna för detta kan hända då...  :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0