7:e tanden...

Igår startade jag och Hugo med en timmas promenad i solskenet på morgonen.
Den sista biten började det blåsa lite men när vi kommit hem sen så blåste det full storm.
Snacka om att jag kände mig nöjd att jag startade så tidigt så jag kunde njuta av solen. :-)
 
Annars var gårdagen en ganska lugn dag.
Jag kom hem och åt frukost och duschade och sen kom Birgitta på lite besök så vi fikade och babblade på till barnen kom hem.
Skönt att få slå ihjäl några timmar.
Jag hade både Felicia och Rickard här på eftermiddagen då deras föräldrar hade fullt upp.
Så det blev makaroner och korv till middag så alla skulle "tycka om" och sen en och en halv timma i slalombacken.
En trevlig dag. :-)

Pontus kom förresten hem utan spark då nån hade lånat den på skolan och "glömt" att ställa tillbaka den där den stog.
Men när högstadiet slutade klockan tre så blev sparken hemlevererad, då kan man inte klaga. :-)


I helgen lärde sig Hugo att klappa händerna.
Nu är det de enda han gör om dagarna. Han tycker det är vansinnigt roligt.
Mamman kan hålla sig för skratt när hon ska mata honom. Men annars tycker ju jag att det är rätt roligt hon med. :-)
Och idag har han fått sin 7:e tand...


Halv sex i morse tyckte Hugo att det var dags att kliva upp.
Då hade han rest sig upp i spjälsängen och prata HÖGT och tydligt så att mamma skulle vakna.
Jag delade dock inte hans glada morgonhumör utan kände att jag gärna ville blunda i en timma till i alla fall.
Så jag bäddade ner honom igen, och tur som en tok hade jag, för han somnade med en gång och sov till halv åtta!!!
Nu har han ätit frukost och kalasat på några Coco pops.
Sen tog han sig ett bad och nu har han somnat naken i sin säng. :-)
Jag ska egentligen passa på att vika tvätt och stoppa i diskmaskinen, men fastnade här en liten stund först.



Ha en fin dag!!!!





 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0