Gnäll...

Snart dags att betala räkningar igen...och det ser inte ut som det blir nått överskott denna månaden heller.
Banken vill att jag ska komma och skriva om mitt bolån innan de fryser det i 5 år till med samma ränta som nu, men ingen tid att göra det finnes.
Borde ta mig till jobbet och tala om när jag har tänkt att komma tillbaka och på hur många procent.
Borde söka semester till i juli så jag får lite extra klirr i kassan till semestern.
Tvättkorgarna i badrummet är överfulla.
Badkaret är smutsigt och Hugos tvättlappar är snart slut.
Skåpluckorna i köket ser det ut som nån skjutit paintballkulor på.
I kylen ligger gammal mat som vill bli bortrensad.
Fanny vill ha nya möbler till sitt rum och undrar ideligen när jag ska ta tag i beställningen av dem.
Tre påsar fulla av pappersinsamling står på trappan och vill bli körda till återvinningsstationen.
En hög med pappersinsamling (som inte fick plats i kassarna) ligger på köksbänken.
Förrådet svämmar snart över av pantflaskor och annat skräp som borde sorteras bort.
Hugo har intorkade majskrokar i håret och borde bada.
Pontus har låst sin mobiltelefon med nått typ av mönsterlås så vi inte kan få upp den, det borde jag ha fixat under dagen.
Fanny har slagit bakhuvudet i isen när hon åkte skridskor på skolan och har nu ont som tusan i både rumpa och huvud, borde jag göra nått annat än stoppa i henne Ipren?
Hugo har bestämt sig för att absolut inte sova utan krig, varje sovstund likadan, ligger i skrivande stund och gnäller i sin säng.
Det är slut på sköljmedlet och jag glömde köpa sånt idag.
Vi har glans-is fulla tomten och jag borde antagligen fixa sand och sandat innan nån bryter ett ben här.
Snön från stugtaket har rasat av och bildad ett stenhård hög nedanför ingången, den borde förmodligen hackats bort innan den frusit fast helt.
Vardagsrumsgolvet ser ut som en krigszon och jag vet att jag borde rusa ett varv där och plocka ihop leksaker och annat.
Diskmaskinen är full av disk men ingen har plockat ur den.
Tumlaren full av tvätt som ingen orkat vika.
Tvättmaskinen är snart övertäckt av ren tvätt som skall bäras ut till garderober.
Blommorna slokar i alla fönster.
Och här sitter jag...



Sedär, mitt liv är inte heller alltid glatt och positivt men jag väljer ändå att för det mesta fokusera på det som är bra istället för sånt som är dåligt.
Tänk så trist det vore att läsa om det alltid var sånt här jag skrev. :-P


Ha en fin afton!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0