Mitt nya hem...

Nu har jag precis kommit in efter att ha vart ute och piffat i husvagnen en snabbis. Jag bäddade i sängarna och hängde in handdukar till hela lilla familjen. :-)
Tänkte att jag skulle göra sånna små saker som man kan fixa redan nu, så jag slipper ha panik i slutet av veckan och glömma hälften av det som måste med.
Det är ju inte direkt nån annan som lägger manken till och funderar ut vad vi kan tänkas behöva i så många dagar. Så jag har ingen livlina. :-)
Men jag tror jag har skaplig koll på läget i alla fall, det känns då så just nu.
 Niclas bara ojar sig över hur mycket packning det kommer att bli, men jag vet inte riktigt vad jag ska dra in på heller. Är ju svårt att packa lite då man inte i förväg vet hur vädret kommer att se ut tillexempel.
Så jag måste ju gardera med lite av varje. :-)
 Sen är jag ju tjej, och vi ska packa mycket. Det ingår i vår genbank att vara så.
Better safe then sorry, ni vet! ;-)
 
 
Idag har jag vart lite duktig och spolat bort allt ogräs runt stenplattorna vid bron. Jäklans va stort och fint det blev!
Nu har jag lite krattning kvar och sen ska jag släpa bort några av barnens grejor som de sällan använder så det ser lite städat ut också.
Sen har jag tvättat som en galning med. Och det var ju hur bra torkväder som helst idag.
Blåste ljumma vindar.
Täcken och kuddar som vi ska ha i husvagnen är nu nytvättade och doftar rent!
 
Fanny och Pontus har vart i en älgpark och klappat älgar idag.
De kom hem glada med en massa presenter och historier.
Nu sover de sött i sina sängar och jag hoppas att de vaknar pigga och glada i morgon.
 Fanny ska till Ytterhogdal och skjuta korthåll på eftermiddagen i morgon.
Det ska bli roligt!
Hugo ska då få ha barnvakt tänkte vi. Kan vara skönt för honom att slippa kuska i bil mer än nödvändigt denna vecka då det bär av på långtur på fredag.
Madde ska få rå om honom på eftermiddagen.
Det kommer bli hur bra som helst!
Är lika bra att de får träna då det förmodligen blir Madde som får rycka in då och då när jag jobbar kväll. :-)
 
Nej, nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite...
 
 
Natti Natti
 
 
Här kommer ett par bilder på det som ska vara mitt nya hem i slutet på nästa vecka...
 
Köket...
 
 
Sovrummet...
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0