Trappan...

I förrgår lärde sig Hugo att krypa riktigt istället för att "säla" fram som han gjort förut.
Det går långsammare att krypa än att säla än, så har han bråttom så återgår han till sälandet. :-)

Igår hittade han trappan också, så nu är det verkligen god tid att införskaffa en grind så han inte trillar ner därifrån.
Han reste sig mot trappan och försökte klättra upp flera gånger under kvällen igår.
Tänk va märkligt det är ändå, när de väl har lärt sig en sak så håller dom på med det hela tiden sen.

http://www.youtube.com/watch?v=55XAxxrUYjw&feature=related

Annars är hans absolut största intresse just nu att promenera omkring runt vardagsrumsbordet.
Armarna är hur långa som helst så vi har en mycket avskalad inredning där inne just nu. :-)
Men det är väl inne med stilrent nu va???


Idag ska jag på utvecklingssamtal med Fanny.
Det ser jag fram emot.
Är alltid spännande att se hur det går för henne i skolan.
Och än så länge har vi inte fått några klagomål på bruden, men det kanske kommer idag...



Till hegen har vi ju 1-års kalas här hemma.
Ska bli riktigt kul.
Funderar som bäst på om jag ska försöka att knåpa ihop en tårta på egen hand eller om jag ska beställa en den här gången.
En alldeles egen tårta att kladda i ska han i alla fall få. Det tycker jag man är värd när man är så stor.

Igår kom jag förresten på att jag inte börjat lära Hugo att äta själv ännu. När gör man det egentligen?
Jag tänker att det kanske vore bra om han kunde det innan han börjar på dagis.
Blir hårdträning i sommar känner jag. :-)
Tänk så fort man glömmer, jag som har två barn sen tidigare borde ju va expert på allt vad barn heter, men icke!
Fast jag tror han har det ganska bra ändå. ;-)


Nej, dags att göra lite nytta igen.

Ha en fin dag!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0