Blä för Booking.com...

Det här har inte varit vår turvecka direkt...

Vi startade med Stockholmsresan.
Innan vi åkte på onsdagseftermiddagen så bokade vi hotellrum med Booking.com.
Vi fick vår bokningsbekräftelse och drog iväg.
När vi klockan 22.00 kommer fram till hotellet, med en trött och varm Hugo, får vi reda på att det är nått problem med bokningssystemet och hela hotellet är fullt. :-(
Tjejen i receptionen sliter som en galning i en och en halv timma för att hitta en annan lösning åt oss.
Men alla hotell i Stockholm är fullbokade då det är nån stor konferens i stan.
Tillslut kommer det ner en annan gäst till receptionen och ser oss sitta där.
Han berättar att hans kompis har ett rum bokat som han inte använder för han blivit sjuk.
Det rummet får vi.
Tack gode Gud!!!
Strax före tolv på natten får Hugo en säng att sova i.
Vi blev uppdaterade till en svit och somnar tillslut ganska nöjda ändå.

Dagen efter på vägen hem går bilen sönder.
ABS-lampan börjar lysa så vi har inga "hjälpbromsar".
Åker i sakta mak hem från Lobonäs.
Ringer och pratar med Volvo och kalaset kommer gå på minst 12 000kr.
Jippie!!!
Nu står bilen snällt i Sveg och väntar på att någon ska ha tid att laga den.

Som pricken över i:et så fastar rutan på min sida nere idag när vi ska åka hem från Ljusdal.
Så jag får åka med rutan halvt nervevad hela vägen hem.
Med min tur så vaknar jag väl med ansiktsförlamning i morgon bitti... :-/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0