Babbel...

Nu är jobbhelgen slut för den här gången.
Hade hur bra schema som helst så det känns nästan inte att jag jobbat helg denna gång, inte en enda delad tur!
Det var längesedan jag hade en så lugn jobbhelg.
Här hemma har Niclas och Hugo plockat ihop alla leksaker utomhus och monterat ner studsmattan, så nu kan snön komma precis när den vill.
Känns skönt att ha det gjort.
Nu är det bara lite pyssel på altanen kvar och sen kan vi gå ner i vintervila. :)
 
Idag opereras mamma i ryggen i Hudik.
Så i morgon när Fanny ska till tandläkaren i Hudiksvall så passar vi på att hälsa på mamma på avdelningen.
Hoppas verkligen att operationen lyckas denna gången!
Vore väl underbart om hon slapp ha ont i ben och rygg så hon kunde göra lite mer som hon vill...
 
Den här veckan jobbar jag bara onsdag och torsdag, så nu hoppas jag att jag kan hinna komma ikapp lite här hemma.
Fönstren är ju verkligen i behov att lite putsning och jag skulle alldeles ha städat bort lite sommarskor och kläder från hallen med.
Snart är det väl dags för täckjackor och annat bös kan jag tänka mig.
Skulle förresten behöva investera i fler krokar att hänga kläderna på åt barnen.
Är alltid alldeles fullt på de där krokarna som sitter uppe nu.
Är väl sällan det är bara mina egna barns kläder som hänger där med. :-)
Men då är det väl som det ska vara, nyttigt att ha kompisar. :-)
 
Nej, nu är det dags att börja klura på vad jag ska laga till middag.
Niclas och Hugo ligger båda och sover middag i dubbelsängen. Så jag gissar det blir jag som får ombesörja den biten idag.
Lite sugen på kyckling är jag, så jag tänkte rota runt lite i frysen och se vad jag kan hitta.
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0