Plantor...

Måndag igen och jag ska vara ledig hela långa veckan.
 Känns nästan overkligt... 
Jag lovade mig själv igår att jag inte skulle göra ett dugg idag, det har gått sådär.
Men lugnare än en vanlig dag har det vart i alla fall. 😊 

Jag och Hugo ska snart bege oss ut i skogen så han får åka med morbror Leif och hämta in timmer med skotaren.
Gissa om han är förväntansfull!? 😊 
Vi var ju iväg i fredags också. Men då hade vi inte riktigt tid att vara där så länge så Hugo blev lite besviken.
Det ska vi ta igen idag.
Tusen tack snälla lillebror för att du orkar ta med min lille prins ut i skogen en sväng. 💕 

På förmiddagen idag har jag och Hugo vart till biblioteket och lånat lite nya böcker.
Sen tog vi en promenad till Lottaboden och köpte krukor och plantor.
Så nu sitter det fina blommor i krukorna vid trappan och gurkplantorna har fått större krukor och mer jord.
Sen har Hugo sått luktärtor igen, dom förra fröna grodde inte.
Så nu hoppas vi på bättre tur. 😊 🌸 
Vi har plantor i krukor i hela huset nu. Jag börjar verkligen längta till det blir så varmt att jag kan börja flytta ut lite blommor.
Men än är det lite för tidigt.
Gissar att det tänker bli några fler frostnätter innan våren riktigt är här. 😁 

Vi har ju, som jag tror jag skrivit tidigare, beställt ett till gevär till Fanny.
I morgon är det tänkt att det ska komma.
Spännande !!
Hoppas det blir ett bra köp som hon kommer bli riktigt nöjd med.




Hugo spanar på ett mycket intressant tv-program . 😊 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0