Akuten...

Blev en resa in på akuten med Hugo natten som var.
Jag kom hem efter att ha jobbat kväll och kände att Hugo var varm som en liten kamin.
Tog nästan två timmar sen vaknade han med världens krupphosta.
Fick Betapred av mig och somnade en stund.
Vaknade efter ca en och en halv timma och var mycket sämre i luftrören. 
Ringde 1177 som tyckte att det var dags att åka in då medicinen inte verkade hjälpa alls.
Så jag och Hugo for in till akuten och han fick inhalera lite där och fick en omgång till med Betapred.
Tog kanske en halvtimma och sen var han märkbart piggare.
00.45 åkte vi hemifrån och 03.15 var vi hemma igen.
Blev en kort natt. 😊
Nu har jag jobbat kvällsskift igen och känner att det är dags att få lite sömn. 😊


Hugo känns varm nu ikväll och har vart snorig hela dagen. 
Tur att Niclas är hemma så han kan få gå och skrota med honom till han mår bättre och jag slipper ta ledigt. 
Hoppas förkylningen får gå över snabbt så han får gå på dagis igen.
Han längtar ju dit. 😀

I morgon ska jag fara med mamma till Sveg och spela lite bingo hade jag tänkt.
Förhoppnings vinner jag storkovan där så vi kan leva flott i Stockholm i helgen. 😂

God natt på er...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0