Lära sig skriva...

Hugo och Fanny har övat som bara den idag.
Och helt plötsligt så kunde han.
Helt utan fusklapp så skrev han:



Man kan ju inte annat än känna sig stolt.
Både över Hugo och över Fanny som aldrig ger upp. :-) 

Pontus har bott på skridskobana både idag och igår.
Är så kul att han hittat nått att göra som han tycker riktigt mycket om.
Framförallt är det bra att han gör något utomhus och inte bara spelar tv-spel.

Igår fick jag vara barnvakt åt lilla Meja en stund på eftermiddagen medan Madde var på utvecklingssamtal med Felicia.
Vi hade riktigt mysigt och jag tror inte hon saknade mamma en enda sekund. ;-) 






I morgon ska jag vara ledig hela långa dagen. 
Jag har fått ta kompledigt och det känns riktigt bra.
Jag hoppas att jag ska känna mig lite inspirerad att städa då det verkligen behövs här hemma. 
Men gör jag inte det så ska jag lata mig. För städningen finns kvar till en annan dag.

Hugo saknar farmor sa han idag.
Så blir vädret fint så kanske vi tar en sparktur dit också.

På lördag är det dags för skyttetävling igen. Denna gången är det i Ludvika. 
Eftersom vi glömt bort att besiktiga bilen så har jag bokat besiktningstid i Borlänge på lördag.
Smidigt värre då vi ändå passerar.
Men som vanligt i mitt liv så måste det krångla lite. :-) 
Så idag gick lampan till bakre blinkersen sönder.
Sweet!! 
I morgon ska jag åka runt och se om jag kan hitta en sån lampa på byn eller om jag måste fara till storstan och skaffa mig en. :-) 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0