Ledig dag...


Idag har jag haft en ledig dag och det har vart riktigt skönt.
Jag startade dagen med att beta av en massa tvätt och for sedan till jobbet för att gå på klädbytardag. 
Hade tänkt hitta en overall åt Hugo inför vintern och ett par rejäla vinterskor. 
Fanns inget av det i Hugos storlek.
Hittade dock ett par allvädersstövlar som han kan ha nu under hösten och känner mig faktiskt ganska nöjd med det.
Hugo shoppade loss ordentligt inne på loppisen. 
Han hittade en boxboll  plus handskar och en dödskalle-mask och en dödskallemugg.
Han var mycket nöjd över dina fynd och har boxat hela eftermiddagen. 

Jag har letat fram vinterkläderna till Hugo och Pontus och fått dem att prova dom idag.
Detta år ska jag inte stå där när snön kommer och få rota fram kläderna i panik på morgonen. 
Hugo har overall i början av vintern men kommer förmodligen att behöva en ny innan vintern är slut.
Pontus kunde ha alla sina kläder. 
Vilken lyx!  😊
Nu ska jag leta runt på nätet efter ett par bra vinterskor åt Hugo. 
Hoppas jag hittar några för en rimlig slant.

Snygga täckbyxor och jacka hittade jag ju på köp och sälj för ett par veckor sedan.
Så det har han i alla fall. 😀

Jag och Hugo har städat av altanen ikväll och ställt iordning alla saker inför vintern. 
Känns skönt att det är gjort. 
Ska försöka  komma ihåg att bära in leksakerna i källaren i morgon så dom inte hinner snöa över i år också. 

Nu ska jag lata mig i soffan en stund innan det är dags att vika tvätt igen.
  Jihaaa! !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0