Bullar...

Kavla var jobbig...

Mjöl på kinderna ska man självklart ha.

Pensla och lägga på pärlsocker var absolut roligast tyckte Hugo.


Jag och Hugo fick ett infall och drog igång med bullbak klockan sex ikväll.
Nu har vi precis tagit ut den sista plåten med bullar ur ugnen. 😊
97 st blev det tillslut. 
Hugo har haft jätteroligt och har slitit som tusan.
Han har vart med i alla steg och har vart mycket noga med att han ska få prova på allt.
Provsmakning blev det inna sänggående och han tyckte att hans bullar smakade mycket gott. 😀
Nu väntar jag på att bullarna ska svalna och sen ska de in i frysen.
Nu har vi fikabröd ett tag i alla fall. 😊

Hugo och jag har haft en ganska seg förmiddag idag.
Han har tittat på film på surfplattan medan jag spanade på tv. 
Men man behöver sånna stunder ibland med. 😁

I morgon ska vi ha planeringsdag på jobbet.
Ska bli spännande att se vad det kommer handla om.
Bra är det att vi får sitta och prata hela gruppen ibland i alla fall.

Nej, nu ska bullarna in i frysen.

Ha en bra kväll!!
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0