Midsommar 2016

Vilken härlig helg jag haft!
Fint väder, trevligt sällskap och god mat.
Precis så som jag vill att midsommar ska vara.

Det startade i fredags med midsommarfirande på hembygdsgården.
Leif och Julia och lille Emil mötte oss vid Gammeltomta...en timma för tidigt... 😁
Vi satt på en filt i gröngräset och njöt av solen.
Åt god jordgubbstårta och tittade på när de andra dansade runt midsommarstången.
Hugo plockade glatt blommor och vi hjälptes åt att sätta fast dem på kransen, men han vägrade bestämt att dansa. 😃
Sen åkte vi hem till oss och åt sillunch.
Smaskens!

På eftermiddagen kastade vi lite pil och babblade. 
Mamma och Stig kom också förbi och var med på en omgång pilkastning innan vi vid sextiden satte igång grillarna.
En jättemysig kväll om man frågar mig! 💖

Igår kom Leif och Julia förbi för att äta upp resterna av grillningen till middag.
Vi mumsade i oss mat och kastade sedan lite pil igen innan vi for iväg till Doasen och badade med barnen.
Så enormt skönt ute fast klockan var halv åtta när vi var vid stranden.
Efter badet åkte vi hit och åt lite gofika innan vi slutade med lite kortspel. 😀🖒🐞


Idag har jag, Pontus och Hugo vart nere vid stranden hela dagen.
Känner mig skapligt mör nu kan jag säga.
Ska bli skönt med en dusch och sen få sova! 😁🌞🐝





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0