Dum mamma...

I helgen är jag och Hugo ensamma hemma. 

Vi passar på att njuta av ledigheten och umgås så mycket som möjligt.
Idag har Hugo vart med Birgitta och Petter när dom klippte fåren. Jag passade på att städa medan han var borta.
Nu ikväll har vi ätit gott och umgåtts med Madde plus familj en stund.
Är skönt att hinna umgås med någon ur familjen ibland. Känns som om veckorna rusar förbi annars tycker jag.
Jag har stora planer på vem vi ska hinna hälsa på men det blir liksom inte av ändå.


Just nu har Hugo två kompisar här och dom lever rövare på studsmattan. 
Blir nog en enkelt att somna ikväll gissar jag. 😁

Hugo tycker för övrigt att jag är världens sämsta mamma.
Jag har bestämt att han inte får använda surfplatta på morgonen en tid framöver.
Det tycker han är en vansinnigt dålig idé.
Men han vaknar flera gånger per natt och frågar om han får stiga  upp.
Det känns som om han inte riktigt får någon ro.
Jag har funderat på om det är surfplattan som gör honom stressad.
Så denna vecka har han bara fått haft den en stund på kvällen och inget på morgonen.
Det har resulterat i att han nu sover hela natten i sin egen säng och inte vaknar titt som tätt och vill gå upp.
Så jag känner ändå att detta var ett klokt beslut av mig och jag tänker hålla fast vid den här planen ett tag till!


Det är bra vackert med hösten ändå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0