Akuten nästa....

Idag har det vart en fullspäckad dag....startade med en tur till Willmars i morse med Niclas och Leif som sedan skulle vidare till Västerås där Leif köpte en bil och Niclas drog vidare till Karlstad där han skulle lämna vår husvagn till Reine som ska låna den i en vecka.
 Sen promenerade jag och barnen hem till Lena och Evelina eftersom de ringde och ville bjuda oss på fika. Mysigt som bara den!
Hem och fixade till en snabb lunch och sedan blev den Dåasen ett par timmar så barnen fick bada sig nöjda.
Hem och slängde in mig i duschen och sen en promenad till grillen för ett intag av middag...hehe...kanske inte världens nyttigaste dag...men förmodligen en av världens trevligaste dagar. =)

Nu ikväll började Fanny klaga jätte mycket över sitt vänstra öra...så jag ringde in till 1177 och frågade hur jag skulle göra. Dom tyckte vi skulle åka in till akuten omedelbart eftersom hon haft så många öroninflammationer innan.
Så jag fick ringa till Madde som var så himla snäll att hon skjutsade ner oss.
Det visade sig att Fanny har hörselgångs eksem och en vaxpropp...så hade vi inte åkt ner nu hade det lätt kunnat bli en inflammation igen.
Så nu är vi utrustade med örondroppar och innan vi bär iväg mot Stockholm på torsdag ska vi svänga in till Hälsocentralen i Färila så de får kolla in hennes öron. Hoppas allt ordnar sig nu då så hon slipper ha ont när vi är på semester.

Pontus har tjatat sig till en sova-över-natt hos moster Ingela i stugan....så han är hur nöjd som helst kan jag lova. Enda baksidan är väl att de hade 31 grader varmt i sin stugan. Men jag tror inte han klagar ändå. =P

Jaja....nu ska jag gnugga av pliggarna och krypa ner i sängen....natti natti på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0