Shopping i förorten...

Igår var jag ledig hela långa dagen.
Niclas klev upp tidigt på morgonen och skickade barnen till skolan så jag fick sova vidare. Så skönt!!!
Klev sen upp i lugn och ro vid nio tiden och rostade mackor och läste morgontidningen.
Sullade runt här hemma utan att göra så mycket som ett handtag med tvätt och annat som antagligen borde ha tagits om hand nu när jag var ledig.
Men jag vet ju att det inte försvinner nånstans i alla fall...så hinner säkert med det under dagen idag. :)
Klockan halv ett igår hade jag utvecklingssamtal med Fanny....alltid en fröjd att gå på dem. :)
Hon sköter sig fint i skolan och gör alla läxor som hon ska.
Har bra på proven och är en snäll och trevlig tjej i skolan som det låter. Va glad man blir då. :)
Evelina var hemma hos oss och var sällskap åt Pontus under tiden...kunde ju inte bli bättre...
Som avslutning på dagen så mumsade vi mat på grillen innan jag skjutsade upp tjejerna till Lena där Fanny skulle sova i natt. :)

Idag hade jag planerat att åka till Ljusdal och införskaffa regnkläder åt Pontus och vattenfärger och penslar så vi kan måla påskägg på fredag.
Nu har det trillat ner snö under natten och jag kan ju gissa hur vägen kommer att se ut.
Men jag åker i tid och ser till att inte behöva stressa så ska väl det funka, får vi hoppas. :)
Det värsta är ju om det tinar undan under dagen så det blir en massa slask....jag hatar att köra i det.
Men men....jag måste i alla fall fixa regnkläder åt Pontus så det är bara att bita ihop.

Nej...nu ska jag klämma i mig en och annan rostad macka och sen bär det iväg.

Ha en bra dag!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0