Vilken dag???

Fanny och Evelina var baksugna på förmiddagen så vi bakade mockarutor, chokladbollar och kladdkaka och sen frossade vi i go´fika till vi nästan mådde illa.
Snacka om skön start på höstlovet. :-)


Jag har funderat på en sak i dagarna här.
 Och det är varför vi i Sverige inte har en bestämd dag där vi firar Halloween?
Det blir ju onekligen krångligt varenda år då vissa går efter datumet man firar i USA, alltså den 31 oktober.
Medan andra går efter systemet de har i USA och då är det dagen före alla helgons dag.
Och i så fall är det ju på fredag.
Mina barn har i alla fall bestämt sig för att gå idag.
Vi får väl se om de får skäll de här året med för att de går fel dag...
Nej, nästa gång vi röstar röstar jag på de som fastställer vilken dag vi ska fira halloween i Sverige. :-D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0