Sjuk än...

Febern vägrar envist att gå ner och min goa pojke tycker att han har fått nog nu.
Ont i halsen av den eviga hostan...ont i kroppen av den höga febern och absolut ingen lust att vara sjuk nått mer.
Jag tycker så jäkla synd om honom. ❤
Sjuksköterskan som ringde från jobbet i morse tyckte att Hugo absolut borde träffa en läkare idag då hans feber blir högre och högre och hostan är så jobbig.
Så klockan elva förmiddags så träffade vi doktor i Färila. 
Hugo har ett virus så ingen penicillin kommer att bita.
Han fick Cocilliana (eller hur det stavas) mot hostan och sen skulle jag hålla koll på allmäntillståndet framöver.
Och naturligtvis se till att han dricker ordentligt. ..vilket är lättare sagt än gjort då han inte vill ha någonting.
Idag har han sovit mesta tiden men vaknar då och då och är otröstlig för han har ont i halsen och känner sig så varm.
Mitt hjärta blöder...
Jag håller tummarna för att han vaknar utan den här jäkla febern i morgon.  
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0