Biljakt....

Igår var min första lediga dag efter julhelgs jobbet.
Skönt som bara den att få sova ut och slippa vakna till larmet!
Runt tio tror jag att jag slog upp mina blå...satt och spanade framför datorn en stund innan sambon och jag kom på att vi skulle åka till Bollnäs och kolla på en bil som Niclas länge tyckt att kanske skulle vara bra för mig.
En Hyundai Santa Fe.
Vi slängde oss i bilen och drog ner...men det fanns inte ens nån idé att testköra den bilen han hade i tankarna...lortig klädsel och rost...nej...den ville jag inte ha.
Hittade dock en annan som var en årsmodell yngre...den testade vi...men vägljudet var högt och 129 000kr för en bil man tycker "sådär" om känns ju inte så bra heller.
Testade en ny också...den var naturligtvis superfin och jag skulle absolut kunna tänka mig att handla en sån...320 000kr typ....hmmm!!!
Vi tog i alla fall hem broschyrer.

På vägen hem kom vi på att vi skulle åka in på Volvo i Ljusdal och kolla vad de hade där också...spanade in xc60 och xc90 där...dyrt med nya bilar...men på vägen hem diskuterade vi att man kan ske kan ta en som är ett år gammal eller så....så nu är det nog den tanken som gäller så länge. =)
Får väl se när vi får tid att åka ut och leta...
Roligt att åka iväg och umgås en hel dag i alla fall...jag har ju knappt träffat Niclas den här julen känns det som...jag har ju bara jobbat och jobbat.


Idag ska jag försöka ta itu med tvätten och städa av lite här hemma...det behövs kan jag ju säga.
På nyårsafton har vi bjudit hit Linda och Ronald så det ska bli supermysigt.
Ska försöka komma på nån smaskig meny idag om vi hinner innan Niclas drar iväg på jobb.


Har ju fått en jätte fin kamera av min sambo i julklapp...så om tid finnes så ska jag försöka få in lite bilder i datorn från den som jag kan lägga in här sen...skojigt värre...äntligen kan jag fota när det är mörkt också. =P


Ha en bra dag alla!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0