Tapetsera....

Igår var jag, Niclas, Fanny, Lena, Mats och Evelina till Gävle och gjorde Valbo Köpcentrum osäkert. Och naturligtvis var ett besök på IKEA inplanerat!!
Hur trevligt som helst och det shoppades som tusan kan jag säga.
Nu har vi en massa trevliga saker som vi kan få användning för här hemma. Hehe!!!
Niclas införskaffade oss en ny gryta så nu slipper det vara köttfärssås över hela spisen när man försökt röra i en alldeles för full stekpanna.
Fanny hittade lite kläder som hon tyckte om och jag handlade lite tröjor till Pontus som han får när han kommer hem idag.
För han valde att stanna hemma med pappa igår istället för att följa med och shoppa.
Nya glas blev det också och en matchande tillbringare som Niclas nu på morgonen upptäckt att den inte klarar maskindisk...så praktiskt. :/
Nya fönsterlampor till köket hittade jag så det är ju bra. 
Nu slipper vi famla i mörkret där inne på kvällarna när Fanny somnat å jag inte vill tända strålkastarna i taket. :)

Idag är tanken att jag ska fortsätta inne i Pontus rum. Kanske få bort lite lösa tapetbitar och eventuellt hitta lite spackel så jag kan börja spackla där inne med.
Har jag en riktig tur kanske vi kan få tag i tapeter i veckan och jag får hit en tapetserare till helgen så eventuellt kan barnen få sina rum igen till veckan efter...i bästa fall alltså. 
Men något ska väl krångla innan det blir gjort antar jag. Brukar ju vara så i mitt liv. :P 
Idag ska jag försöka göra ett ryck och betala alla räkningar och sen beställa hem de möbler som vi inte tog med oss hem från IKEA igår.
Bla en byrå till oss...en säng till Pontus och förvaringshyllor till båda Fanny och Pontus. :)
Blir nog toppen bara det kommer hem. :)
Sen skulle jag jag behöva få hem lite målarfärg också så jag kan börja måla väggarna i det som ska bli Pontus rum.
Jag är ju ledig i morgon och hade lite tänkt följa med barnen på deras friluftsdag i slalombacken...men nu börjar jag fundera på om jag borde hoppa över det och åka till Ljusdal och inhandla det jag behöver istället så vi kommer igång nån gång.

Jaja...nu ska jag mumsa i mig lite frukost och sen riva igång. :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0