2dm snö...

Jag och Hugo satt i över två timmar för någon vecka sedan och sorterade alla hans pärlor i färg.
Nu har han blandat ihop alla pärlor i sin grill.
Jippie!!!
Själv är han mycket nöjd och menar att vi ju kan sortera dom igen.
Jag känner mig inte lika lockad att göra om proceduren.  😁 

Ikväll är det dags för arbete igen.
Jag känner mig faktiskt riktigt sugen på att jobba.
Hoppas det är någorlunda lugnt på avdelningen så vi kan ha lite helgmys .
Jag ska förresten jobba tre helger i rad nu.
Kan bli så ibland när vi lägger schema.
Det gör mig inte så mycket heller.
Det kan vara skönt att jobba helg om det inte är allt för rörigt.

Fanny ska iväg på angeltävling i morgon bitti.
Så nu ska jag försöka att ta upp lite korv ur frysen så hon har något att mumsa på under dagen.
Hoppas de får bättre väder än vi har idag.
Det har säkert snöat två decimeter i natt och håller fortfarande på.
Blä!!
Men det kommer ju ett bakslag varje år, så man borde ju inte bli förvånad.
Minns att morfar brukade säga att det behövde komma snö för att ta med sig den gamla.
Så förhoppningsvis är det det som hänt nu. 😊 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0