Halsfluss och svullen gomspene?

Då har jag åkt på halsfluss för första gången i mitt snart 39 åriga liv.

Jippie!
Har sen i fredags kväll legat i 39 graders feber, svin ont i halsen med svullen halsmandel på höger sida  och huvudvärken från helvetet.
Igår morse proppade jag i mig maxdos av Dicloflenac och Alvedon och hade ändå så ont i huvudet så jag bröt ihop tillslut.
Ringde 1177 som sa till mig att genast bege mig till akuten i Ljusdal.
Doktorn kunde med blotta ögat konstatera att det var halsfluss som inte såg särskilt trevlig ut.
Han undrade varför jag inte kommit in tidigare...jag borde haft riktigt ont.
Ibland biter man kanske ihop en smula för länge...
Nu har jag i alla fall fått penicillin och igår kväll tyckte jag redan att jag kände mig lite piggare i alla fall.
Men nu...klockan 03.20 på morgonen har jag vaknat med den största gomspenen  (heter den så? Saken som hänger ner i halsen) jag någonsin sett!
Känns ju inte sådär supersexigt kan jag säga. 
Har googlat och tydligen är det vanligt att den svullnar upp vid halsinfektion och uttorkning.
Så får väl dricka hinkvis med vatten idag och hoppas den svullnar ner. 😬
Sova är en omöjlighet i alla fall...för ligger jag ner så täpper den för så jag inte kan andas som jag vill.
Ibland är livet för härligt! 😂😷😢😩

Blev topsad i halsen på akuten igår. Hugo satt bredvid och strök mig på armen och sa: - det kommer snart bli bättre mamma. ❤
En rödblommig kille som vart ute och lekt med Eddie i snöhögar i flera timmar. 😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0