Barnvakt

Idag är jag barnvakt åt lille Eddie. Han kom hit vid nio tiden igår kväll och har sovit hos oss i natt.
Snacka om att man är ovan vid att ha en bebis i huset!!!
Jag har knappt sovit nått alls i natt....har vaknat varenda gång han gjort minsta lilla ljud ifrån sig....till och med när han suckade...haha!
Nu ligger han och sover sött medan jag och barnen är vakna. Inte helt lätt för Pontus att vara tyst på morgonen kan jag säga....han har sjungit och grejat så jag har måsta sagt till honom flera gånger. =)
 Det är idag som Felicia är och opererar sitt bråck.
Madde ringde vid halv nio och då hade hon precis blivit sövd. Fast dom skulle egentligen ha börjat klockan sju...men som vanligt på svenska sjukhus så är doktorn försenad...charmigt när man klivit upp klockan fem på morgonen för att hinna ner i tid. Jag skulle nog vara lite argare än vad Madde var. =)

Idag tror jag inte att vi har nått särskilt planerat för dagen....det börjar bli riktigt dammigt här igen så jag tänkte försöka få lite hjälp av min käre sambo och städa av lite här.
Kanske åker vi och storhandlar lite mat också...det skulle i alla fall behövas.
Men vi får väl se vad Niclas känner sig sugen på att göra.

På torsdag kommer Adam och ska hämta Fanny...Pontus skulle också ha vart med eftersom jag ska på körskolan på fredag...men han vill inte åka till pappa.
Så jag antar att han blir hemma med mig då.
Niclas funderar på att eventuellt börja jobba den här veckan så det var därför som jag bad Adam att hämta barnen på torsdag så jag kan vara på körskolan på fredag...men i värsta fall så får han väl hänga med dit då. Jag och Madde kör ju inte samtidigt i alla fall. =)
 Jag vet inte riktigt varför Pontus helt plötsligt inte vill åka hem till pappa...men det känns ju som jag inte kan tvinga honom i alla fall.
Han kanske ändrar sig när han ser att Fanny åker...så det kanske löser sig i alla fall...vi får väl se. =)

Ha en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0