God morgon!

Nu sitter jag här och gruvar mig inför dagens jobb igen..hehe...idag är det min femte dag i rad som jag jobbar! Suck!
På min avdelning där det mest är dementa som bor ska man nog max jobba tre dagar i rad...man blir så himla trött i huvudet. Men men...ibland får man ju offra sig och jobba lite extra. =)

Igår hade vi ju som sagt utbildning på jobbet. Rehab utbildning!
Det var riktigt intressant och lärorikt...vi ska ha två gånger till och jag ser verkligen fram emot det!
 Vi fick lära oss lite grunder i hur man ska rehabilitera dem som kommer in till oss. Det är ju många människor och många olika diagnoser att gå igenom...men de tog  ialla fall de vanligaste...typ lårbensbrott,stroke och problem med hjärtat.
Det är svårt att veta hur mycket man kan "tvinga" en patient att till exempel kliva upp ur sänger efter en lårbens operation. Ofta tycker vi så himla synd om den som ligger där med sånna smärtor att vi låter den vila någon dag. Det var visst helt fel...dom skulle upp och gå så snart som möjligt....man lär sig nått nytt varje dag! =)

Igår kväll promenerade jag och min syster en sväng med stavarna igen. Det var skönt att komma igång med promenaderna igen efter påsken då både hon och jag har vart lite förkylda.
Men jag kan säga att jag inte hade ett dugg lust att promenera igår.
Jag fick verkligen tvinga iväg mig själv. Hade nämligen sovit lite middag innan...i en och en halv timma!!
Jag kan lova att man inte blir ett dugg piggare av det. Snarare slö....jäkligt slö!!!!
 Men huvudsaken var ju att vi kom ivägi alla fall. =)

Nu har barnen vart borta i fyra dagar och jag håller på att längta ihjäl mig efter dom. Jag tycker verkligen inte att det är skoj när dom är borta så här länge!
Men jag har fått rapporter från pappan så gott som varje dag och dom verkar ha det riktigt roligt. De har fått vara på badhuset två gånger den här veckan och det kan jag lova att dom uppskattar.
Jag får väl bita ihop ett tag till...det är ju snart söndag och då är ju allt som vanligt här i stugan igen. =)

Igår kväll satt jag och sambon och kolladepå tv. På Insider.
Det hadlade om kvinnor som tyckte att alla tjejer skulle ha rätt att bada topless på badhus!!!!  Va???!!!!
Varför det?!!!
Simmar man bättre med bar överkropp eller vaddå???
Det känns som vissa människor har alldeles för lite att göra på dagarna....har man tid att komma på en sån där larvig sak så måste man ha alldeles för lite att göra.
Jag har himla svårt att se det som om en stor del av Sveriges kvinnor skulle ha ett problem med att ha badkläder på sig när de besöker ett badhus!
Det känns som vi har viktigare saker att diskutera i frågan om jämnställdhet före innan vi fjantar omkring om att få bada topless.
Inte konstigt att kvinnor inte tas på allvar om de håller på så här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0