Vildmarksdag!!

Japp...idag ska det tävlas i Hamra...för där anordnas den årliga vilmarksdagen då lag anmäler sig och tävlar i en teknikbana...brukar  vara hur kul som helst att titta på! =)
Jag har laddat upp med  plåster och dylikt till barnen...för varje år så är det nån liten knodd som snubblar och gör illa sig i skogen. =)

Igår var jag och barnen och deras far till Hudik...Fanny gjorde en synundersökning och det visade sig att hon också behöver glasögon....så nu är dom utprovade och beställda.
Hon var lite översynt och hade ett litet brytningsfel...hon kommer bara att behöva ha sina glasögon när hon läser och ser på tv medan Pontus måste ha sina hela tiden.
Det blir två glasögon ormar i stugan nu då! =P

Igår kväll så samlades tolv personer här hos mig och grillade...det blev riktigt trevligt....fast jag gick och la mig ganska tidigt eftersom barnen var hemma så jag förstod att jag skulle måsta gå upp tidigt i morse.
Fast barnen sov faktiskt till halv nio!!!!!!! Det måste vara rekord! =)

Igår kväll hade Fanny en kompis som var här och lekte...vid halv tio på kvällen så cyklade hon hem från oss men kom strax tillbaka...för hemma hos henne var ingen hemma!!!!!!
Vid elva tiden ringde hon hem och då först hade hennes mamma kommit hem!
Nio år och får vara ute till elva på kvällen...det är väl ändå i häftigaste laget???!!!!!!
Man slutar aldrig att förvånas!!!!

Nej-...nu ska jag springa ut och leta tag i omtaget till min gardin...sambon har hängt ut våra sängkläder och lämnat ballkongdörren öppen...så gardinen har blåst ut av korsdraget och nu är omtaget försvunnet!
Nice!!!


See you!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0