Tvätt och ris...

Ja nu är du ju anonym igen i alla fall Linda...haha!!!!

Idag har Niclas legat i och plockat bort det sista av riset som låg på vår gård. Han har verklligen gjort fint här ute. Och han har talat om cirka hundra gånger hur jobbigt det har vart och hur mycket saker jag måste göra för att han har kört ris.
Så fort jag bett om något har han sagt....- ja om du hjälper till med riset så...haha!
jaja...all cred till dig honey!!

Själv har jag gjort klart det mesta med schemat och vart iväg till jobbet och hjälpt en kollega att få några fler dagar. Kopierat lappar och donat så jag ska kunna lämna nytt schema till fritids. Gjort min lön som skulle ha vart klar den 21 april.
Jag har tvättat tre maskiner tvätt men bara hunnit hänga två. Plockat i och ur diskmaskinen två gånger. Fixat köttet och lagt det i marinad. Snott ihop en potatisgratäng.
Skickat blommor till Johan och Åsa med gratulation till lill killen.
Tvättat av handfatet på toaletten och gjort rent sopkorgen från köket. Plockat ihop lite på Pontus rum och hjälpt Fanny med läsläxan.
Nu ska jag strax smita ut och plocka in tvätten som hänger där på tork.
Den lediga tid jag har haft där emellan har jag använt till att lata mig....det är trots allt min lediga dag idag! =)

Madde och Hans fick komma hit och äta lite middag hos oss idag....som tack för att Hasse är här och hjälper oss med ditten och datten i tid och otid. Jag tror dom blev riktigt glada! =)
 Eddie har förresten lärt sig att säga Marie också...äntligen!!!! Som jag har övat med honom....

I morgon ska jag försöka få Niclas att ringa en rörmockare...vi har nämligen fått stopp i vårt avlopp igen...för hundrade gången det här året....så nu ska vi ha proffs som hjälper oss...annars kommer vi aldrig komma till rätta med det här problemet!

Nog babblat för idag tror jag...nu ropar tvätten på mig igen. =P

Ha en fortsatt trevlig kväll!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sambon

Jag ringer en rörmokare om du hjälper mej med riset =)

2009-04-29 @ 19:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0