Vinst!!!!!!

Igår var det dags för det årliga poolspelet i fotboll som Fannys fotbollsklubb ordnade. Jag som i ett svagt ögonblick lovat att jag skulle vara lagförälder fick mer jobb än jag hade räknat med....kan lova att jag var lagom mör när jag kom hem strax före sju igår kväll.
Lördagen ägnade jag åt bakning av kaka som vi skulle sälja och sen skulle 50 toast fixas....skojigt värre...hehe!
Men med många som hjälpte till så gick det hela faktiskt ganska smärtfritt får jag lov att säga.
 På söndags morgonen startade vi härifrån klockan 08,15.
Vi var nere i Färila bra precis klockan nio. Där var det redan högtryck så jag och Lena hoppade in och fixade till i kiosken. Satte på kaffe och startade korvvatten och annat pyssel. Kaffet hann inte ens koka färdigt innan de första kunderna var där och var kaffe sugen. =P
En bra dag blev det i alla fall. Fin förtjänst i kiosken och Fannys lag vann en av matcherna...första gången de vunnit...snacka om lycka!!!!!!! =)
 Väl hemma fanns det inte en enda kraft kvar i kroppen. Pontus somnade redan i bilen på väg hem...hade inte jag suttit med en brödback full i saker i famnen så hade nog jag somnat i bilen med.
 Klockan 20,15 knatade jag upp till sängen alldeles blind av trötthet. Somnade omedelbums!
 Fanny berättade idag att Leif och Mia knackat på här vid halv tio tiden....Fanny hade öppnat och lämnat tillbaka deras husnyckel som hon hade hand om i helgen. Jag märkte inte ett dugg....tryggt det måste kännas att ha en sån mamma i huset! =/

I morse klockan 06,45 började jag och jobba.
Jag hade satt larmet på Fannys mobil på ringning så hon skulle komma upp sen klockan sju.
Hon och Pontus fixade allt här hemma i morse alldeles på egen hand och knatade till skolan i god tid. Duktiga barn jag har! =)


En av de fina blommorna som Niclas mamma hjälpte mig att plantera i våras...fin va?? =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0