omtänksamma barn...

Barnen kom hem igår kväll efter att Fanny tränat fotboll till klockan halv åtta i Färila.
Direkt de kom in genom dörren så såg de att jag var sjuk och tyckte naturligtvis synd om sin gamla skröpliga mor.
När jag var in till Pontus rum för att ge den obligatoriska nattkramen så säger han:
-mamma...säg till Fanny att ställa klockan i morgon nu då.
Jag svarar:
- Men jag är ju hemma så jag kan väcka er i morgon.
Pontus säger:
-men mamma...jag tänkte...du är ju sjuk..så då behöver du sova!!
Tänk så gulliga de kan vara de små liven!!! :)


Idag har jag kämpat med att få undan lite tvätt här hemma.
Hade hur mycket som helst somlåg rent som ingen orkat vika.
Men nu är det gjort i alla fall.
Ligger i prydliga högar på skåpet i vardagsrummet och väntar på att den där "någon" ska komma och plocka in dem i respektives garderober.
Har vi tur så kommer orken tillbaka efter en stunds vila så även detta blir avklarat innan barnen kommer hem från skolan med läxor och allt vad det är.

Är fortfarande inte riktigt pigg känner jag.
Bara att vika tvätten fick mig att flåsa som om jag sprungit en halvmil.
Är fortfarande varm men har inte kollat nån feber idag.
Är väl ingen idé då jag bara tycker extra synd om mig själv om jag ser att jag har hög feber också. :P
Tur jag har ledigt i två dagar till så jag hinner hämta igen mig innan det är dags för helgjobb igen.

Om en halvtimma ska jag fara och hämta upp Fanny på skolan.
Hon ska som sagt till tandläkaren idag.
Hoppas hon har lika fina tänder denna gång som de andra. :)

Nej...dags att piffa till sig lite innan det är dags för avfärd.

Ha en bra dag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0