Jodå....

Nu närmar sig nyårsafton med stormsteg och jag borde städa och gnugga i varje vrå då vi ska ha hela huset fullt.
Men jag har inte riktigt kommit i städstämning än känner jag.
Har dock fixat en liten lekhörna till Hugo i vardagsrummet då det är där vi håller till mest.
Känns lite skönt att ha någonstans att lägga alla hans saker.
Som det har vart nu har det mesta legat och skräpat på golvet.
Såg förresten att det är hög tid att dammsuga under soffan också.
Fy fasen va äckligt det blir där på en gång...


Hugo var vaken medan 02,20-05,10 i natt.
Har egentligen ingen aning om varför.
Han var hur glad som hel¨st och låg och skrattade och lekte i sin säng.
Jag själv kunde hålla mig för skratt då jag var dödstrött.
Men det var bara att slå på sänglampan och läsa till han somnade om.
Klockan nio i morse vaknade vi. :-)

Så  nu på förmiddagen har jag hunnit röja i köket, tvättat två maskiner tvätt, plockat ihop lite här hemma och städat ovanpå kyl och frys och fikat med Lena och Evelina på Wilmars
.
Nu väntar jag på att Hugo ska vakna och vilja ha lite sen lunch och sen tänkte jag ta mig en promenad till Ica för att handla lite gröt och tvättlappar.
Kanske hinner jag damma lite här hemma med om jag släpar  mig bort från datorn nån gång. :-D


Ha en fin dag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0