Sjuk igen...

Då var det dags igen...
Sjukstuga på Norrbyvägen med feber och hostan från helvetet. 
Avslutade kvällen med kruppanfall för säkerhets skull.
Tycker så himla synd om Hugo.
Han har vart sjuk hur mycket som helst nu i vinter känns det som.
 
 
 
Vi har fått en ny medicin som skulle vara superbra mot krupp. 
Fick testa den för första gången igår och jag kan inte påstå att jag blev sådär väldigt imponerad.
Lite bättre blev han precis när han fått den men sedan var det lika jobbigt igen. 
Vi satte oss i bilen tillslut och åkte runt runt på Loos med friskluften på.
Mina fingrar var iskalla och naglarna blå av kylan när vi kom hem. Men Hugo mådde mycket bättre och somnade gott i mammas säng med fönstret på glänt.
Har haft en ganska tuff natt men nu tycker jag att han låter fräschare i luftrören.
Febern hänger dock envist kvar.
Håller tummarna för att han ska bli piggare under kvällen så jag vågar be farmor om barnvakt i morgon och jag kan få jobba mitt kvällsskift. 
 
Hugo somnade sittande i soffan klockan fem igår eftermiddag.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0