Barnens dag...

Idag har jag och Hugo vart i Ljusdal på barnens dag.

Hugo har åkt karusell så han började må illa tillslut.
Men en rolig dag har vi haft i alla fall. 😁🎈
Nu ikväll har jag och alla tre barnen lagat god mat och ätit tillsammans.
Fanny börjar bli förkyld och har redan lagt sig för kvällen.
Pontus hänger med Teodor och Hugo ska sova så han orkar upp till dagis i morgon.
Första dagen på dagis och jobb i morgon efter fyra veckors semester.
Är blandade känslor för oss båda...

Hugo har kommit in i en fas där han tänker väldigt mycket precis när det är dags att sova.
Han vill inte börja skolan säger han varje kväll och börjar gråta. Nyss svarade jag att vi struntar i det i år då så får han gå kvar på dagis om det känns bättre.
Men det vill han absolut inte.
Jag börjar hellre i skolan...säger han.
Okej svarade jag.
Då kommer han direkt på att han är rädd för att dö. Han berättar det och grinar sen för allt han är värd.
Jag börjar fundera på om detta är ett trick för att hålla sig vaken en liten stund till.
För så fort vi kommit överens om att vi ska prata om döden i morgon så kommer han på att han måste gå på toaletten fast han nyss varit där.
Det är inte så lätt att bara liten ibland. ❤

Mammas cooling som sitter med en av lotterivinsterna för dagen...
Det är kul att åka karusell...
Sockervadd är gott...
Hej mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Marie

Hej alla! Jag är en glad tjej från Hälsingland! Bor i ett hus med min sambo och tre goa barn. Jobbar 100% som undersköterska på ett korttidsboende för gamla. På min lediga tid umgås jag med familjen och tar hand om huset. Läser mycket om jag hinner...




RSS 2.0